Autodesk Maya, 2 boyutlu yada 3 boyutlu tasarımcılar, reklam ve film sektöründe çalışıp kendi 3 boyutlu animatik ve storyboardlarını hazırlamak isteyenler, 2 boyutlu grafiklerini 3 boyuta taşımak isteyen şirket sunumlarını daha canlı ve hareketli sunmak isteyen şirket çalışanları ve karakter animasyonu ve karakter modellemeyi öğrenmek isteyen herkese yönelik bir eğitimdir.
Animasyon ağırlıklı olup kullanıcıların modelleme ve animasyon konusunda orta seviyeye ulaşıp, ileri seviyeler için kendilerini geliştirip kendi imkanlarınla ilerlemelerini sağlamaktadır.Eğitimin sonunda; kullanıcılar modelleme, karakter tasarımları ve animasyonları yapıp kendi imkanları ile proje yapacak konuma geleceklerdir. Bu programı bitirenler produksiyon, reklam ve film sektöründe çeşitli alanlara yönelebilecek konuma geleceklerdir.
Alınabilecek Ünvanlar
Çalışma Alanları
Sınavlar ve Sertifikalar
Başaran Akademi Autodesk Maya Kursu Sertifikaları
Katılım Belgesi
Katılım koşullarını yerine getirenlerin almaya hak kazandıkları belgedir.
Başarı Sertifikası | 60-79 not ortalaması |
Üstün Başarı Sertifikası | 80-100 not ortalaması |
MEB Sertifikaları
Autodesk Maya Sertifikası
MEB Sınavlarına girilerek alınan MEB onaylı sertifikadır.
Uluslararası Sertifikalar
Autodesk Maya'nın sertifikasyon sınavlarına katılabilir ve aşağıdaki ünvanlara sahip olabilirsiniz. Sınavlara Pearson Vue Antalya Yetkili Sınav Merkezimizden girebilirsiniz.
Autodesk Maya |
ACU |
Autodesk Maya |
ACP |
Verdiğimiz sertifikalara buradan ulaşabilirsiniz.
Eğitim İçeriği
Genel Menülerin Tanıtımı
Maya Arayüzü Programını Tanımak
Maya Projeleri ve Dosyaları İle Çalışma
Viewports ile Görüntü Navigasyonu
Hotbox Kullanımı
Bu kısmın başlangıcıyla birlikte animasyona da giriş yapılmış olacak:
Maya Obje Seçimi
Move, Rotate, Scale Tool Kullanımı
Channel Box Kullanım Anlatımı
Attribute Editor Tanıtımı
Outliner ile Obje Seçimi
Objeleri Gruplama ve Parent işlemleri
Mayada Layer Oluşturma
Temel Kamera Kullanma Metodları
Derinlik Verme Teknikleri
Bu kısımın başlangıcı ile model kütüpahanesi oluşmaya başlayacak:
Polygon Oluşturma
Polygon modellemeden Karmaşık Polygon modelleri Tasarlama
Paint Selection
Extrude Tool kullanımı
Edge Loops kullanımı
Polygon Edge Loop Ekleme
Polygon Yüzey Kesme ve Ayırma işlemleri
Polygon Bevel Tool kullanımı
Polygon Birleştirme Delme işlemleri (Booleans)
Objeleri Birleştirme (Combine)Combining Objects
Nurbs ile modeleme
Nurbs komutlarının kullanımı
Çizgiler(curve) ile Yüzey Oluşturma Teknikleri
Nurbs Çizgileri (Curve) Degiştirme
Model uygulamaları bu kısmın başlangıcıyla karakter modellemeye giriş yapılmış olacak:
Yüzey Üzerinde Çizgi Oluşturma
Polygon Yüzeylerde Sculpting Tekniği Kullanımı
Nonlinear Deformers İle Modelleme
Lattice Tekniği İle Modelleme
Nubs Yüzeyi Polygon Yüzeye Dönüştürme
İmage Plane Görüntü Atayarak Animasyonu Hazırlama
Sahne Modelleme
Polygon Modelleme Tekniği İle Çesitli Model Çalışmaları
UV Oluşturma
Temel Malzeme Kuralları
Doku Oluşturma ve Objeye Atama
Jpeg Dosyasını Texture Olarak Kullanma
Hypershade ile Çalışma
Polygon Yüzeye Texture Mapping Uygulaması
Uv Mapping Kullanımı
Bump Mapping Kullanımı
Joint Tool,
Ik Handle Tool,
Ik Spline Handle Tool,
Connect Joint Disconnect Joint,
Mirror Joint Toollarının Tanıtımı
Hazırlanan Kemik Setup'ınla Modellenen Karekteri Birleştirme,
Bind Skin,
Smooth Bind,
Rigid Bind,
Paint Skin Weight Tool
Animasyona Giriş
Temel Animasyon Bilgisi ve Terimleri
Karakter Animasyonu
Keyframe Oluşturma ve Düzenleme
Graph Editor'de Animasyon Düzenlemeleri
Dope Sheet'te Anahtar Frame Düzenlemeleri
Motion Path
Playblast İle Animasyon Testi
Animasyon Cycle(tekrar) Oluşturma
Maya'da Render Setting
Maya'da Temel Işık Ve Işık çesitleri
Raytrace Shadow Kullanımı
Raytracing Ve Refletion Kullanımı
Ipr Render ile İnteraktiv Render
Batch Render