Dijital Pazarlama Uzmanlığı Kursu

PAZARLAMA BİR STRATEJİ SİSTEMİDİR

1984 yılında Amerikan Pazarlama Derneği’nce yapılan toplantıda Pazarlama şöyle tanımlanmıştır; “Kişisel ve örgütsel amaçlara ulaşmayı sağlayabilecek mübadeleleri gerçekleştirmek üzere malların, hizmetlerin ve fikirlerin geliştirilmesi, fiyatlandırılması, tutundurulması ve dağıtılmasına ilişkin planlama ve uygulama sürecidir.” Bu tanımdan yola çıkarsak bugün pazarlama olarak tanımladığımız süreç; potansiyel müşterileri tanımlamak, mevcut müşterileri gelecekte de var etmek ve müşterileri tatmin etmek için kullanılır. Tüm pazarlama faaliyetleri müşteri odağında çalıştığı için pazarlamanın yürütülmesi ve idaresi tüm işletmeler için önemli bir iş kolu haline gelmiştir.  

Uzun yıllardır pazarlama faaliyetlerinin işletmeler için önem kazanmasının en belirgin özelliği gelişen teknoloji, trendler ve ulaşılabilirlik açısından pazarın sürekli gelişmesi ve müşterilerin talep kapasitesinin de üzerine çıkmasıdır. Özellikle gelişmiş ve yarı gelişmiş toplumlardaki işletmelerin etkin ve yüksek kâr payı hedefi dikkatlerini öncelikle üretim süreçleri ve buna bağlı olarak pazarlama sürecine yönlendirmesine neden olmuştur. 

ÖLÇÜLEBİLİR BİR PAZARLAMA SİSTEMİ; DİJİTAL PAZARLAMA

Pazarlamanın tarihsel yolculuğunda değişmeyen tek şey, işletmenin sağladığı ürün ve hizmete karşı müşterilerin göstermiş olduğu kullanıcı davranışlarıdır. Tarih boyunca pazarlama, müşterilerin zevklerinin daha da hızlanarak değişmesi dolayısıyla, çok dikkat çekecek şekilde bir değişim göstermiştir. Böylece, 1990’lar ve 2000’lerdeki teknolojik gelişim ile birlikte marka ve işletmelerin pazarlama için teknolojiyi kullanma şekli değişmiştir. Bu teknolojik gelişmeler ışığında ölçülebilir bir pazarlama sistemi sunan Dijital Pazarlama, ürün ve hizmeti müşterilerine ulaştırmak için halkla ilişkilerden satışa kadar çeşitli disiplinler içeren bütüncül bir sisteme sahip olmuştur.

İnternet kullanımının 1995 yılı itibariyle dünya çapında 15 milyon gibi çok yüksek bir rakama ulaşması CRM araçlarını popüler bir noktaya taşıdı. CRM yazılımları işletmelere mevcut ve potansiyel müşterileri ile olan iletişimlerini, etkileşimlerini takip edebilme fırsatını tanıdı. İşletmeler bu verilerle, ürün ve hizmetlerine yönelik son kullanıcı davranışlarını göz önünde bulundurarak pazarlama stratejilerini geliştirip farklı satış-pazarlama ve hizmet politikaları geliştirmeye başladılar. 

NEDEN DİJİTAL PAZARLAMA?

2000’li yılların başından bu yana internet kullanıcı sayısı yaklaşık 5 milyara yaklaştı. Ürün ve hizmetler konusunda internet üzerinde içerik üreterek, klasik satış-pazarlama kavramını rafa kaldıran işletmeler ve kişiler bugün pazarlamanın dijitalleşmesi konusunda her geçen gün yenilikçi yaklaşımlar benimsiyorlar. Google’ın halka açılması, internet ortamında çevrimiçi faaliyetlerinin artması, tüketici davranışlarındaki değişimin pazarlama otomasyonu sayesinde çözülmesi, firmaların kişiselleştirilmiş içerikler sunması, mobil cihazların kullanım amaçlarının çeşitlenmesi, dijital çözümler sunan firmaların açılması, pazarlamanın klasik modelini yavaş yavaş değiştirmeye başladı. 

Asıl pazarlamanın dijitalleşmesi ise 2010’lu yıllarda sosyal medyada içerik pazarlaması ve arama motoru pazarlamasının artmasıyla ivme kazanmıştır. Türkiye’de her ne kadar klasik pazarlama hala büyük bir pazar payına sahip olsada, dijital pazarlama da günümüz teknolojik gelişmelerin ışığında kendine sağlam bir yol edinmeye de başlamıştır. Doğru bir dijital pazarlama yapabilmek, markaların ve kişilerin potansiyel ve mevcut müşterilerine sınırsız ulaşım kaynağı sağlamakla birlikte, hızlı ve tatmin edici bir pazarlama süreci sağlamasıyla da geleneksel kanallara büyük fark atmaktadır. 

DİJİTAL PAZARLAMA UZMANLIĞI KURSU

Sosyal medya kanallarının temel terminolojisini bilmek, E-Ticaret kanalını doğru stratejilerle kurabilmek, dijital reklam ve pazarlamanın temel sacayağı olan SEM, SEO ve Google Adwords alanlarına hakim olmak bir Dijital Pazarlama uzmanının temel becerilerinden olmalıdır. Başaran Akademi Dijital Pazarlama Uzmanlığı kursu ile sosyal medya reklam stratejilerini öğrenip hedef kitlenize reklamlarınızı doğru ve eksiksiz yayınlayarak potansiyel müşterilerinize ulaşabilir, kişisel ya da marka bilinirliğinizi arttırıp işlerinizi kolayca büyütebilirsiniz. 

 

Hemen Şimdi Bilgi Alın

Alınabilecek Ünvanlar

› Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Uzmanı

› Dijital Medya Yöneticisi

› Dijital Medya Uzmanı

› SEO / SEM Uzmanı

› PR ve Sosyal Medya Uzmanı

Çalışma Alanları

› Reklam Ajansları

› Danışmanlık Şirketleri

Sınavlar ve Sertifikalar

Başaran Akademi Dijital Pazarlama Uzmanlığı Kursu Sertifikaları

Katılım Sertifikası

Katılım koşullarını yerine getirenlerin almaya hak kazandıkları sertifikadır. Eğitim sonunda "Dijital Pazarlama Uzmanlığı Sertifikası" verilir.

Başarı Sertifikası

60-79 not ortalaması

Üstün Başarı Sertifikası

80-100 not ortalaması

Uluslararası Dijital Pazarlama Uzmanlığı Kursu Sertifikaları

Google Ads Search

Google Ads Display

Google Ads Video Shopping Ads

Google Ads - Measurement

Exam: 100-101: Facebook Blueprint Serti?kalı Dijital Pazarlama Sorumlusu

Exam: 400-101: Facebook Blueprint Serti?kalı Medya Planlama Uzmanı

Exam: 410-101: Facebook Blueprint Serti?kalı Medya Satın Alma Uzmanı

Exam: 500-101: Facebook Blueprint Serti?kalı Reklam Ürünü Geliştiricisi I

Exam: 510-101: Facebook Blueprint Serti?kalı Reklam Ürünü Geliştiricisi II

Exam: 520-101: Facebook Blueprint Serti?kalı Reklam Ürünü Geliştiricisi III

Verdiğimiz sertifikalara buradan ulaşabilirsiniz.

Eğitim İçeriği

Sosyal Medya Nedir?

Sosyal Medyaya Giriş
Sosyal Medya Uzmanı Kimdir?
Sosyal Medya Yönetimi Terminolojisi
Sosyal Medya Uzmanı Ne İş Yapar ?
Sesyal Medyanın Önemi
Sosyal Medya Geliştirme Ve Profesyonellik
Müşteri Kimdir?
Müşterinin İşletme İçin Ödemi
Toplam Kalite Yönetiminin Sosyal Medyaya Etkisi

Web Site Hazırlama

Web Sitesi Hazırlama Temel Bilgilendirme
Web Sitesi Tasarımında Dikkat Edilecek Hususlar
Web Sitesi İçin Maliyet Çalışması
Web Sitesi İsim Marka Tescil ve Depolama Alanı Optimizasyonu
En Çok Ziyaretçi Çeken Sitelerin Ortak Noktaları
Web Sitesi Ziyaretçi Analizi Ve İstatistiklerinin Raporlanması

E-Ticaret

E-Ticaret
B2B Ve B2C Sitelerinin Gösterilmesi Ve Giriş Yapılması
Elektronik Posta Pazarlamasında Uygulamalar
Alıcılara Ve Satıcılara Ulaşma Yöntemleri
E-ticaret Uygulamaları
Müşteri Bulma Teknikleri
E-Ticaret Sitelerinin Tasarımı Ve Dikkat Edilecek Noktalar

SEM (Arama Motoru Pazarlama)

SEM (Arama Motoru Pazarlama )
Paralı Ve İnorganik Reklamcılık
SEM Optimizasyonu
SEM Raporlama Ve Bütçeleme
Stratejik SEM Araçlarının Seçilmesi
Müşteriler İçin SEM Optimizasyonu
SEM Kalite Puanlarının Arttırılması Teknikleri
Youtube
Twitter
Swarm
Whatsapp

Google Adwords

GOOGLE ADWORDS Yönetim Paneli
GOOGLE ADWORDS Görüntülü Reklamcılık
GOOGLE ADWORDS Metin Reklamcılık
GOOGLE ADWORDS Anahtar Kelime Optimizasyonu
GOOGLE ADWORDS Video Reklam
GOOGLE ADWORDS Remarketing / Yeniden Pazarlama
GOOGLE ADWORDS Zaman Planlayıcıları
GOOGLE ADWORDS Kalite Puanı Arttırma Teknikleri
GOOGLE ADWORDS Bütçeleme
GOOGLE ADWORDS Rapor Analiz Ve Arama Trafiği
Uygulamalar

Dijital Pazarlama

Digital Pazarlama
Sosyal Medya Pazarlama Teknikleri
Stratejik Sosyal Medya Pazarlama Teknikleri
Değişim Yönetimi Ve İnovasyon Faaliyetleri
Görsel Satıcılık Ve Yaratıcılık Teknikleri
Senaryo Planlama
Yaratıcı Sosyal Medya Pazarlaması

Facebook

FACEBOOK Reklamları
FACEBOOK Reklam Verme Alanları
FACEBOOK Sayfalarının Optimizasyonu
FACEBOOK Reklam Methodları Analizi
MÜŞTERİ Kitlesi Oluşturma
Görüntülü Veya Video Reklam Oluşturma
FACEBOOK Remarketing / Yeniden Pazarlama
FACEBOOK Zaman Planlayıcıları
FACEBOOK Kalite Puanı Arttırma Teknikleri
FACEBOOK Bütçeleme
FACEBOOK Rapor Analiz ve Arama Trafiği
Uygulamalar

Görsel Tasarım

Görsel Tasarım
Reklam Ve Kampanyamızda Kullanacağımız Görsel Seçimi
Mobil Ve Bilgisayar Kullanıcılarına Yönelik Görsel Tasarım
Görsel Tasarımda Olması Gereken Sloganlar
Görsel Tasarımda Renklerin Anlamı

Instagram

INSTAGRAM Reklam Verme Alanları
INSTAGRAM Sayfalarının Optimizasyonu
INSTAGRAM Reklam Methodları Analizi
Müşteri Kitlesi Oluşturma
Görüntülü Veya Video Reklam Oluşturna
INSTAGRAM Remarketing / Yeniden Pazarlama
INSTAGRAM Zaman Planlayıcıları
INSTAGRAM Kalite Puanı Arttırma Teknikleri
INSTAGRAM Bütçeleme
INSTAGRAM Rapor Analiz Ve Arama Trafiği
Uygulamalar

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)
SEO Temel Analiz
SEO Optimizasyon Adımları
Sosyal Medya Açısından SEO Uyarlamaları
SEO Çalışmalarının Web Siteleri İle Optimizasyonu
SEO Bütçeleme Ve Ücretlendirme
SEO Raporlama
SEO Hata Raporu Görüntüleme

Viral Reklamcılık

Viral Reklamcılık
Viral Reklam Alanları
Müşterileri Etkileme Yönetimi
Potansiyel Müşterilerde İhtiyaç Uyandırma
Viral Reklam Optimizasyonu
Algı Yönetimi
SWOT Analizleri Uygulamaları

Müşteri - Ajans İlişkileri

Müşteri - Ajans İlişkileri
Müşteri Ne İster?
Ajans Ne Anlar?
Nasıl Ortak Çalışılır?

Sosyal Medya Trendleri

Sosyal Medya Trendleri
Yılın Trendleri

Bu eğitimi uzaktan canlı olarak alabilirsiniz. Detaylar için tıklayın.